Yesterday (03.07.), I spent all day with Inguna and her family. Mara had her 18th birthday. It was great. This day was the first, that I did not care about Gundega so much, though my main tasks are to take care about her... I helped out in the kitchen, we prepared the food and also, we prepared a present for Mara.

On the event, I was introduced to all of the family. I was happy to meet them. But at around 8 o'clock I was already very tired so I asked Inguna to go home - and also that time Gundega stopped to eat so fast, as she was eating before. So I asked, and Mara's boyfriend took me home.


The whole celebration was very touching and also, we had so much food... bean salad, crab salad,they smoked salmon and also some sausages with the bacon... everything was so delicious! :))

I really liked this event. In Inguna's family I learnt so much about Latvians. More than at my regular workplace. They completely involved me into their family life. I learnt so much about Latvian cuisine, and also, how to save power!!! I will never forget this - including yesterday, as well. 

Tegnap volt Mára születésnapja. Ingunával egy kedves kis videót készítettünk neki, kár, hogy nem tudott elkészülni, mert nem volt elég memória a gépemen. Inguna néha kicsit ideges volt, illetve nem is jó szó az idegesség. Izgatott volt, és izgult, hogy nem lesz jó - de ő nem ért az ilyen videókhoz, és ezért is volt zavarban sokszor. De annyira aranyos volt :)) mosolyogtam magamban néha, mikor dacosan összekulcsolta a kezeit, hogy de ő most akarja megnézni a videót - hiába mondtam, hogy még nincs kész. :))

De sajnos nem lett kész. :(( De majd ma... :)) Amúgy az történt még, hogy a konyhában segítettem, mert Gundega nagyon álmos volt, alig evett. Így segítettem a salátával - felszelni az uborkát, répát, meg a többi zöldséget.

Le is írom a szósz receptjét:

- fokhagyma

- petrezselyem

- tejföl

Ezeket összeturmixoljuk. Hozzáadjuk a sót, borsót. Esetleg még majonézt. Jó kis pikáns szósz lesz belőle, amibe utána lehet mártogatni az uborkákat, vagy akármilyen zöldséget, sőt, még chipset is! :))

Mara keresztapja házában voltunk. Illetve nem a házban, hanem a kerti kiülős részben! :)) Ott voltak Agris szülei is. Nagyon szimpatikusak voltak, képzeljétek, a bácsi ismerte az Omegát és az Illést is, az LGT-ről nem is beszélve - nemcsak hallgatta őket, de még koncertjükön is volt! Nem is gondoltam volna, hogy ilyen híresek!

Sok mindent ettünk, mindent megkóstoltam - nagyon finom volt minden! Volt ráksaláta, babsaláta, az a szósz, amit az előbb írtam, valamint még kis lazacos illetve sajtsalátás falatkák.

Utána Gundegát etettem újra, de mikor abbahagyta az evést, akkor szóltam Ingunának, hogy szeretnék hazamenni. Mara barátja, Kristops vitt el kocsival! De Inguna nagyon cuki volt, mert előtte ugye már ittunk balzamot, és mondta, akármikor csak haza akarok menni, csak szóljak neki "tudod, mert már ittam, és már nem érzem az időt". :))

Egyre jobban megszeretem ezt a családot, és időnként fájó belegondolni, hogy már csak 2 hétig jövök hozzájuk... Annyi mindent tanultam tőlük: az életről, az emberekről, de amiért a legjobban hálás vagyok, a lett hagyományokról és konyháról! Sőt, hogyan lehet mindent felhasználni, hogyan lehet jobban spórolni, újrafelhasználni a dolgokat! Határozottan kellemes élményekkel gazdagodtam, és nagyon örülök, hogy lehetőségem volt (van) megismerni őket!!! :))

Szerző: elzazi  2012.07.04. 08:32 Leave a comment

Trackback address for this post::

https://lettlat.blog.hu/api/trackback/id/tr914627175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

No feedback.
süti beállítások módosítása