Sziasztok!

 A magyar est január 19-én volt, a Merkisben. Ági nagyon sokat segített: megrajzolta a térképet, a magyar szavakhoz kitalált rajzokat, azokat megrajzolta nekem, nélküle nem is tudom, mi lett volna. Szerdán, előtte való nap, átjött Linda, megcsináltuk a gulyást és a pogácsákat (kispohárral szaggattam őket). Életem legtutibb pogácsája lett - talán azért, mert nem poros élesztővel csináltam, hanem a másikkal... Jó sok pogácsa lett, 3 nagy tállal is készült, már nem is emlékszem pontosan, de 5 tepsivel biztosan beraktunk!

Ilze jött értünk csütörtökön fél 6-kor.

Természetesen csütörtökön hosszú napom volt... Reggel fél 7-kor keltünk Ulyval, és mentünk Rigába a 7:20-as busszal. Ott kiselőadást kellett tartanunk a saját országunkról. 14-15 éveseknek és 16-17 éveseknek tartottunk kiselőadást. Nagyon jó volt! A gyerekek marha jól beszélnek angolul, és meglepően sokat tudtak Magyarországról! Volt, akinek a szülei már jártak kis hazánkban, és például egyből mondták a főváros nevét is. Próbáltam megközelíteni a lett szemszögből az országunkat, mindig összehasonlítgattam velük a mi országunkat, és valóban, működött: a nyitó kérdés például mindig az volt, hogy mikor csatlakozott Magyarország az EU-hoz, ugyanis a csatlakozás együtt történt Lettországgal. Nagyon ügyes nebulók voltak! :))

Volt egy srác, a legbeszédesebb és a legtöbbet kérdező, de a legaranyosabb is, aki azt kérdezte, hogy hívják a magyar miniszterelnököt. De hál Istennek nem akart politizálni. Ezután a következő kérdése az volt, ha már ilyen rég (fél éve) élek itt, tudom-e a lett miniszterelnök nevét. Összemosolyogtunk a tanárral. :)) Tényleg kedves kis élmény ez!

Ulyt már nem fogadták annyira szeretettel, nekik ukrán az szinte egy kalapban van az oroszokkal, ráadásul a volt miniszterelnök börtönben van... Az első osztályban tehát éreztem, hogy őt nem fogadják el annyira, de aztán őt is halmozták kérdésekkel szerencsére. :)) A második osztályban már minden rendben volt. :)) A második osztályban meglepődtem, hogy a Tanárnő (bár angolóra volt), Hungáriának mondta Magyarországot Hungary helyett. Néztem persze, de nyeltem egyet, és megtartottam a kiselőadást. Itt is sok kérdést kaptam, és a gyerekek is sokat tudtak Magyarországról, szóval dagadt a szívem a büszkeségtől. Mindkét osztályban kaptunk ajándékot, valamint mindkét osztályban kérték, hogy beszéljek magyarul egy picit.

Mindkét tanárnőtől kaptunk csokit, plusz, Liga, a tanárnő, (aki kb. velem egykorú), és ő hívott meg minket az osztályokba, meghívott minket ebédelni a suli étkezdéjébe. De az első osztálytól kaptunk egy Lettország-térképet is, amire felragasztgatták azokat a helyeket, amiket szerintük érdemes meglátogatni, illetve, azokat, amik megtekintése nélkül el ne merjük hagyni Lettországot. :)) 

Hát ez volt. Uly templomba ment a suli után, én meg egyből haza, készülődtem a főzéshez. :))

 Mivel olyan hideg van már, kitettem a gulyást az erkélyünkre, hát nem befagyott?! :DD Vicces volt... Ilze fél 6 felé jött értünk és vett fel minket: Ágit, ölében a pogácsákkal, Lindát, aki a gulyást egyensúlyozta a kocsiban, valamint engem, kellékekben.  A csini szoknyámat vettem fel, garbó-rövidujjúval, csizmával. Szóval kitettem azért magamért... :)) Veronika, Uly, és a később megérkező Ucha gyalog jöttek. (Dinával összefutottunk a suliban, mondta, hogy este sajnos dolgoznia kell, ezért nem tud lejönni. :(((( )

Elkezdődött a magyar est: mindenki eljött a városkából, akit szeretek: Ginta, a koordinátorunk is itt volt, Linda, a nyelvtanárom, (aki kijelentette az est után, hogy olyan jól beszélek már lettül, hogy ezentúl nem fogunk angolul beszélgetni...), az összes önkéntes barátom, Anete, Linda, a lett barátnőim... :)) szóval minden szuper volt. Lettül és angolul beszéltem. Először prezentáltam a kajákról (leves, főzelék, túrósgombóc), utána volt a gulyás- és kolbászkóstolás (merthogy vittem a házi kolbászunkból is, bizony ám! :D ), sőt, még a kenyerem felét is felvagdostuk kockákra, hogy kóstolják meg a tipikus magyar kenyeret! :)) Amikor mindenki a helyére vonult és a pogácsák is utoljára jártak körbe, addigra meséltem az országomról.... meg mindenféléről. Utána volt játék: erre készítettük a nagy térképet, különböző városokról nyomtattunk ki képet az előző nap, és a leírást is megfogalmaztuk. Volt kép Sümegről, Lillafüredről, Tapolcáról, Sopronról, Hollókőről és még pár másik városról. Utána a kész térképet felragasztottuk a Merkis falára! :)) Tök jó!!! Miután mindenki leült, akkor utána tartottam még kiselőadást a magyar nyelvről, mindenki kapott egy kártyácskát, amin vagy magyarul, vagy lettül volt szöveg - persze, a magyar szövegen rajz is volt, ami segítette a megértést. Nagyon gyorsan összerakták. Utána pedig kivittem a laptopom a másik terembe, felraktuk a zenét és megtanítottam az ördög útját. Nagyon élvezték! :)) Sok kép is készült, majd felrakom őket idővel, csak mindenhez idő kéne ugye... :S

A tánc után elindítottam a magyar zenés listámat, ami tele volt Ákossal, Republickal, Demjénnel, Depresszióval, mindenféle híres magyar számot beleraktam, még Rúzsa Magdit és a Sub Bass Monstertől a Gyulafirátótot is. :))) Utána már csak beszélgetés volt, kóstoltuk Apu borát és pálinkáját. Meg kell mondjam, ez az évjárat határozottan finom! Már nem érzem annyira savanyúnak és száraznak - vagy csak nagyon kimelegedtem a helyen és jól esett, ahogy a hűvös bor csiklandozta a torkomat...

Összefoglalva, nagyon jól sikerült a magyar est, mert mindenkivel tudtam végre találkozni, aki fontos, mindenkivel sikerült beszélgetnem végre, mindenkinek ízlettek a kaják, az italok, jó volt a szervezés... minden. Igazán grandiózus estére sikerült és az általam még nem ismert fiatalok részéről is csak pozitív visszajelzéseket kaptam. :)) Igazán igazán boldog voltam aznap este (is). :))

Szerző: elzazi  2012.02.01. 07:53 Leave a comment

Trackback address for this post::

https://lettlat.blog.hu/api/trackback/id/tr534041862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

No feedback.
süti beállítások módosítása