Today is bayrami, which is the biggest muslim feast. It follows Ramazan, a - theoratically - lent of Muslimans. I said, theoretical, because the main rule is that it's forbidden to eat and drink in the daytime, and it's only allowed in the nights. Fatih did not really keep this - he said, it's impossible because in Latvia, sunset is only at 9-10 pm. Well, it's understandable somehow. 

Anyway, today he was so happy, he bought alcoholfree champaign, cakes, bonbons, and lots of things. He was very happy all day and made us really in a feast mood. :))

Aina eats more and more and better and better :)) great news!

We got a pizza and a cola from Zanna. Love ya, Zanna :))  - sometimes I feel, I already miss them - what's going to be after a year?!

 

Ma szinte örömünnep volt a Saullektsben is: végetért a muszlimok egy hónapos böjtje, a Ramazán. Fatih nagyon boldog volt, egész úton magyarázott, bevásárolt bonbonból, sütiből (sőt, már reggel sütivel ébresztett minket :)) ), vett pezsgőt is (persze szigorúan alkoholmenteset :)) ), és reggel ünnepléssel kezdtünk a munkahelyen. Mókás volt! :)) Soha nem láttam még ilyen felszabadultnak, ugyanakkor azt is láttam rajta, hogy most még jobban hiányzik neki a családja, mint eddig... nem lehet velük ezen a napon, nem ünnepelhet velük... ráadásul még szabadnapja sincs, dolgoznia kellett. Azért vidáman telt a nap :))

És hamar el is ment! Csak az utolsó 1-2 órában írtam meg a lett házimat is, mert képzeljétek, már úgy-ahogy értem, amit tőlem kérdeznek, szóval ma egy háromnegyed órát beszélgettem Ingridával. Mesélte, hogy már a középiskolában sem otthon lakott - Césisben végzett, de a nagynénje is odavalósi és így nála tudott lakni. A főiskolát Rigában végezte. Mesélte, hogy tanult latinul is, nagyon szerette, pláne, mert hasonlít picit a letthez - a főneveknek itt is egy csomó esetük van, mint a latinban. Kérdezte, hogy van-e Magyarországon tenger, mondtam, nem, aztán beszélgettünk a lett és a magyar folyókról is. Tök jó volt! :))

Zelma néninek szegénynek már mindene fáj... :( De jót beszélgettem vele is. Megígértem, hogy holnap mutatok képeket neki a családomról.

Aztán következett az ebéd, Aina etetése - ma egész jól evett, szegény tegnap majdnem rosszul lett a levestől, és nem is evett már másodikat - de ma nagyon nagyon jól evett. A végén még puszit is adott. :)) Örülök, mert legalább már nem sír, mikor elbúcsúzunk.

Zsanna beugrott hozzánk, mindenkinek hozott egy pizzát kólával. :)) Nagyon szeretem Zsannát. :)) Kitalálta, hogy a szeptemberi plakátot én csináljam meg, már ki is találtam, hogy legyen. :)) Gyűjtök is hozzá pár falevelet.

A heti projekt kb. amúgy az almakompót és almalekvár befőzés, szóval az ebéd előtti szabadidőnkben általában almát szedünk, hámozunk és szeletelünk.

Egyszóval, telnek a napok. Időnként gyorsabban is, mint szeretném. :)) 

Atá! ;)

Szerző: elzazi  2011.08.30. 19:08 Leave a comment

Tags: apple sunrise fatih zanna zelma aina bayrami

Trackback address for this post::

https://lettlat.blog.hu/api/trackback/id/tr703191284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

No feedback.
süti beállítások módosítása