Ma bevittem a gépemet a Saullektsbe, hogy ahogy ígértem, meg tudjam mutatni a családomat és a barátaimat. Mindenki kíváncsi volt Rátok! :)) Szobáról szobára jártam, és mindenki nagyon örült. Persze, végig lettül beszéltem, elég rendesen törtem is a nyelvet, de megértett mindenki és én is megértettem a kérdéseket. :))

A délelőtt így hamar elment!

Azon kaptam magam, hogy mennyi mindenkivel tudok már beszélgetni - akár a család, akár valami más kapcsán - és alig maradt időm zongorázni! Rutáéknál is ezért a kézmasszírozás után még legalább egy óráig ott voltam és beszélgettünk.

Aztán újra kellett huzatolni Vilma, Zelma és Herta ágyát, amíg a személyzet többi tagja azt csinálta, én velük beszélgettem a nappali részben.

Ainát ma is én etettem, nagyon jól evett, képzeljétek! A főfogásból csak egy falat maradt a végére, az is krumpli, az nem ízlett neki annyira, de a húst és a salátát mindet megette! (Ma megint fasírtgombóckák voltak, amit nagyon szeretek, én is ettem belőlük vagy hármat is!) A desszert főtt alma volt, fahéjjal! Nagyon finom volt! Majd egyszer tuti kipróbálom itt is. Annyi az egész, hogy egy tepsi vízben beteszik az almákat egy 10 percre az előmelegített sütőbe és a végén cukrozott fahéjjal megszórják. Isteni finom volt!

Amúgy rájöttem, hogy a személyzet szakács tagja naponta váltódik és mindenkinek van egy specialitása. Az étlap kb. 2-3 hetente változik, szóval kb. mindig ugyanazt esszük. Egy biztos pont van: a kartupeli, azaz a krumpli. Mindig mindenhez ez a köret. Mindennap van saláta is és csütörtökönként - kivétel nélkül - auksta zupa van, azaz a hideg céklaleves, ami balti specialitás. Az kb. náluk olyan, mint nálunk otthon a húsleves. Mindenesetre nagyon finom, és bele tudnék fulladni. Majd egyszer már végre elkérem a receptet... :) Tegnapelőtt amúgy káposztaleves volt, na azt is nagyon szeretem... De amúgy általában rántott hús van, rántott hal, ezek a kis fasírtgombóckák, csirke, tepsis hús... szóval kb. semmi extra. De mondom, kb. 2 hetente változik, ezentúl írni fogom, hogy mit kajáltunk, mert már feltűnt, hogy egy idő után nincs új a Nap alatt... :))

Szóval mindenki a specialitását csinálja, és hát igen, tegnap pl. Dzintra volt és az isteni finom olasz tésztácskák voltak - reggelire!!! Ma Sandra volt, a fasírtgombóckáival, este meg persze tök lesz, mert az meg az ő specialitása. Jaj, és a salátája, isteni finom, minden szinte pépesre van reszelve, van benne sárgarépa, paradicsom, káposzta, most kukorica és uborka is, nyakon öntve valamilyen szósszal...

Na, remélem, ennek a bejegyzésnek a végére már Ti is jól megéheztetek! :)) És azt még nem is említettem, hogy akkora tortát hozott Vilma néni lánya - ma van Vilma-nap... Abból már nem bírtam enni... :) 

Ma délután még elmentünk Ilgához is, a zongoratanárhoz. Játszottam neki megint, örült megint, de nagyon rosszul van szegény. :( Nem tudom, miért, nem értettem pontosan, de már nagyon beteg. Azért nagyon örült, hogy ott voltunk. (Fatih is jött.)

Zsanna jó fej volt, hazahozott minket, de előtte még beugrottunk a papírboltba filctollat venni és színes lapokat, mert Zsanna megkért, hogy a szeptemberi dekorációt én csináljam meg a faliújságra.

Így telt tehát augusztus utolsó napja, ami csöppet sem volt nyáriasnak mondható, hiszen már csak 15 fok van... szóval holnap körülnézek a városban és veszek legalább egy fülvédőt, hogy tudjak védekezni a szél ellen... Itt van az ősz, itt van újra, s szép, mint mindig, énnekem....

 

Szerző: elzazi  2011.08.31. 18:36 Leave a comment

Trackback address for this post::

https://lettlat.blog.hu/api/trackback/id/tr763193681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

No feedback.
süti beállítások módosítása