Sziasztok!

Mozgalmas napokon vagyok túl, megpróbálom összesűríteni egy bejegyzésben. :))

November 29., kedd. Christmas season has officially started! Legalábbis, nálunk. Ezen a napon egy rakat kisgyerek jött a közeli óvodából, nagyon jó volt és vicces, énekeltek is, mindenre rácsodálkoztak. Hoztak adventi koszorúkat is, volt, amiket együtt csinálták, de a többségét az óvónők készítették. Nagyon szépek, sok kép készült, figyeljétek a képeimet, hamarosan frissítem! :)) 

This day, a group from the kindergarten has come to the Saullēkts, to cheer up people and sing some Christmas songs. :)) It was super, I loved them a lot. There will be pictures....

November 30., szerda. Inguna és Gundega napja, erről majd később.

December 1., csütörtök. Na, ez egy igen érdekes nap volt. Nagyon hiányzott drága jó Anyukám, mert mindig együtt ünnepeljük a névnapunkat. Ráadásul itt nem is tudták. Illetve nem mindenki. Barátikörön még fent volt (ez a baratikor.com hasonló, mint a facebook, csak Lettországban, Litvániában és Magyarországon működik! Vicces.. itt draugiem.lv néven fut. :)) Az volt a legviccesebb, hogy itt regisztráltam, és mikor rákerestem magamra, láttam, hogy már fent vagyok! Micsoda??? :)) ). Na szóval a lényeg az, hogy jól indult a napom, Ingrīdától kaptam egy zacskó csokit, meg hát előző nap erre csináltam pogácsát is, mondtam az időseknek, hogy névnapom van, de nemcsak nekem ám, hanem Édesanyámnak is. Megint meghatódtak, de őszintén szólva én is. :)) Még képek is készültek rólam, egyből öleltek, pusziltak, minden elképzelhető jót kívántak... :)) Hihetetlen édesek voltak. És megint azt éreztem, hogy annyira szeretnek engem, amennyire én már el sem tudom képzelni... Nagyon jól éreztem magam, ráadásul még a pogim is egész jó lett! :)) Az már csak hab a tortán, hogy Anya is, Apa is felköszöntöttek! Ezen a napon járt le az uszodabérletem, de valószínűleg veszek a héten még egyet.

I had nameday, and many people congratulated to me on this day. It was very good, although, I missed my Mum, because our names are the same and we usually celebrate together. :)) I made pogácsa and all the people loved it - it made me more happy. At the end of the day, I went to the swimming pool - it was greaaaaaat! :))

December 2., péntek. Oh, a rövidfilmfesztivál, amire Veronikával, a német önkéntessel mentünk! 7 film volt, ebből 2 a szexről szólt, ami nem volt túl izgis (modern művészet.... -.-), viszont a többi nagyon nagyon jó volt... most ezeket nincs időm kifejteni, de ígérem, beszámolok róluk részletesen, mert tényleg jó alkotások voltak! :))

I was in the evening in the Art Cinema, with Vroni. I'll write a longer entry about them, because they were really interesting films - the most of them was as a mirror to us, human beings. :))

December 3., szombat. Kivételesen dolgoztam, ezzel is spórolva egy szabadnapot. Amúgysem terveztem semmit a napra, hát gondoltam, felajánlom Ingunának, hogy elmegyek hozzájuk segíteni, ha kell. És valóban, szüksége volt rám, így rohantam a Kishercegnőhöz. Nagyon jó volt! Utána vettem virágot, és megköszöntöttem Zelma nénit (96 éves lett idén). Nagyon örült, megölelgetett, megszagolgatta a virágot, és küldött egy csomó csokit és mályvacukorkát, sőt, meg kellett kóstolnom a tortát is... Nagyon kis kedves volt, persze nagyon meghatódott, nem is sejtette, hogy majd én is jövök. :)) Sietve értem haza ezen a napon, mert még körülnéztem a Fő téren is, ahol felállították a nagy karácsonyfát. Volt műsor, tánc is (megint nem hoztam fénygépet.............. no comment), de aztán rohantam is haza, mert az önkéntesek jöttek hozzánk filmet nézni, Ucha és Dina. A Lorát néztük, töltöttem le hozzá angol feliratot. Nagyon tetszett nekik... :)) De tényleg, jó is volt, közben chipset zabáltunk (névnapom volt na, ennyi kijár :P) , upeņu dzērienit ittunk, amit felmelegítve kell inni, plusz - mi is volt még? - ettünk gyümölcsöt is. Jó volt. Olyan 11 felé léptek le, mi meg Ulyanával igencsak belemerültünk a társalgásba, 6 óra felé zuhantunk az ágyba... :))

I helped out Inguna a little bit, and then I went to Saullēkts, to greet Zelma, on her 96th birthday. Then, I ran to home, to check my mails, and then ran to the Main Square to check out the Big Christmas Tree - Christmas season has officially started!!! - of course, without my camera... In the evening, Ucha and Dina came and we watched a Hungarian movie, Lora. (When I was talking about my weekend, today, on my Latvian class, Linda was very interested in this movie, too, hope, I' won't forget to give it to her on flash...). It was very great, they liked the movie, and with Uly we were talking sooooooooooo long. :)) I was happy then!

December 4, vasárnap. A késői kelés után elkísértem Ulyanát orvoshoz, mert kiütések jelentek meg rajta. Az orvos azt mondta, allergia, és kapott két injekciót is. Aztán, arra volt erőnk, hogy elmenjünk az Eklersbe és együnk valamit, (nem volt kedvünk kaját csinálni, meg fáradtak is voltunk), majd haza.... még egy filmet néztünk, egy szomorú, cseh 30 perces rövidfilmet, ami a MOST címet viseli és a Most nevű hídról szól. Nagyon szomorú. Az alapvető dilemmája: a saját fiadat mentsd meg, vagy 100 idegen ember életét...? A történetben rejtve különböző kapcsolódási pontok vannak: a lány rájön, mi az élete értelme - a férfi előtt felcsillan a remény.

Very relaxing day with dinner at Eklers, after a visit in the hospital, and finally, finishing the day with a Czech film, titled MOST.

December 5., hétfő. Maradjon valami holnapra is...

Addig is: 

Ma már esett, de nem maradt meg! :) :( 

Szerző: elzazi  2011.12.05. 22:26 Leave a comment

Trackback address for this post::

https://lettlat.blog.hu/api/trackback/id/tr783441293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

No feedback.
süti beállítások módosítása