My family spent time with me! I was so happy to have them (all of them) here, even if I had to cancel the concert for that day in order to pick them up at the airport!

On Thursday, we went to Sigulda, I showed them around in Saullekts, and in the afternoon, we went to the Youthclub! There, Ilze showed us around - my Mom was totally touched, U can imagine... In the afternoon-evening, we walked to the Gutmanala, but then we called Ilze who picked up us by car and took us back, home. It was great to have her as company as well!

On Friday, we went to Riga. It was cool. My parents enjoyed it a lot. In the morning, we went together to the BlackHeads House - interesting museum, although in the upper part, I did not like the very modern very artistic exhibition. In the downstairs, there was again another exhibition, with photos, those were very beautiful. But also, the parts, which have introduced the guilde's life and everydays, I loved it a lot. There were also painted pictures from different kind of people who were in connection with Hanza company or Hanzaitic cities and I was totally amazed recognizing one of our famous Duke! :OO

In the afternoon, with my sister we departed and while Mum and Dad went for an Eastern mass in the Orthodox Church, we took part in the BBQ at Nacho's organization. Ok, we wanted to be there earlier than we had been, but this was all because we could not find the way how to get there... the weather was "nice", the controllers also, on the tram - shit, I had to pay a fine, just because I had a valid ticket........ -.- Ok, I only had to pay 5 lats, but still... come on.. but then after a looooong walk, we found the office of Nacho - but then soon we had to depart, so yes, all in all, we spent only one hour with our friends - and from the grill stuff only salad was ready.. anyway, I met Pablo, again, and I was happy to meet my friends, as well - my sis, too ;)

On Saturday, we spent the time in Jurmala. It was beautiful and we were also lucky with the weather. We ate in a bistro, and I tasted Lasu zupa, while my parents tasted Solanka. It was cool!!! But anyway, despite the nice weather we were already at home around 7-8 o'clock! For my family, it was just far too cold here....

But, on Sunday, even it was snowing. Still, we went to the Eastern market in Sigulda, and on the way, we took some photos at the walking sticks. But, after half an hour we just walked home and watched movies because it was just sooo cold. There was another Eastern market in Raibais Suns, but this what I don't like in Sigulda  - or maybe I just do not have good orientation skills? - that the streets look all the time the same but never lead to the part U want to get to... so I knew the way till Sokolade, and I told my parents, we should choose another way, but finally we ended up in the Bobsleigh centre. Anyway, it was too cold and too snowy to do something, so we just walked home.

We needed the rest, because next day, we got up at 5 am, to catch the train at 7 and the plane at 11. Oh my God, I was soooo tired after that....

The goodbye again was not as hard as I have expected, of course, I was kind of sad, but come on, it's only 4 more months and we can go to each other nerves, again ;) The rest of the day I spent with Olliver, Nacho, Ineta, and Marta and her friend. With Olliver we had to speak about our project what we will do in Nicolas' activity - but all day, we spent together and never had the time for that. :P At least, we ate in Pelmeni (love pelmeni).

 

Kedves kis családom április 4-től 9-ig tette tiszteletét nálam. Most azért készültem programmal is, nem úgy, mint Finnországban, igaz, ezt a hosszabb idősáv is lehetővé tette, mert nem 2 napra jöttek, hanem 5-re. Szerda délután értük mentem a reptérre (mázlim volt, mert a stoppos, aki felvett, szintén a reptér felé igyekezett), ott még megettem egy borscsot, mert volt rá időm, aztán jöttek Anyáék. Kicsi a világ, ugyanis Romans unokája, Maija is ugyanezzel a géppel utazott! Örültünk egymásnak, aztán odaadtam a rigai tömegközlekedési bérleteiket, majd jöttünk hazafelé Siguldába.

Csütörtökön az idősek otthonában és az ifiklubban voltunk. Mindkettő nagyon tetszett nekik. Az időseknek bemutattam Anyáékat, de amúgy mivel nem volt mit csinálni, hazamentek. Sajnos zongorázni sem tudtam most nekik. Az ifiklubban Ilze körbevezetett minket, itt még én is olyan helyekre is elmentem így velük, amiket még jómagam sem láttam, pedig már legalább fél éve az ifiklubba megyek hetente egyszer! Na de ez a része is jól sikerült a látogatásnak. Beszélgettünk sokat Ilzével, én voltam a magyar-lett tolmács, Apuék sokat érdeklődtek Lettországról, valamint kóstoltunk nyírfalevet is - na itt vette fejébe Apu, hogy na ilyet venni kell, vinni kell haza, mert jó (én nem vagyok érte oda annyira, de persze egészséges...).

Estefelé elgyalogoltunk a Gutmanala barlanghoz. Ez is tetszett Apuéknak, csak szokás szerint, 5 km-es távolságban mentünk mindig egymás mögött. Szerencsére haza már kocsival jöttünk, Ilze felajánlotta, hogy elhoznak minket - az jó is volt, mert már jól elfáradtunk! Másnap Rigában töltöttük az egész napot - voltunk a Feketefejűek múzeumában - nagyon érdekes! Délután kettéváltak az útjaink, mert mi Húgommal a Nacho által szervezett barbique-ra mentünk, míg Anyáék még tovább folytatták a városnézést - végül a nagy pravoszláv templomban kötöttek ki. Este vonattal mentünk haza.

Ja, igen, a bbq, az egy külön fejezet is lehetne ebben a blogban, mert mire odataláltunk - oké, villamos, addig sima ügy - illetve nem, mert az érvényes jegyemmel megbüntettek - szóval már eleve kigőzölt fejjel szálltam ki, mert mégis mi a tökömért fizessek 5 latot még (ca. 2000 Ft), mert érvényes a jegyem??? Mert ugye itt csippentőkártyával működik a rendszer, de trükkös ám, mert az ellenőr nem az állomáson száll fel, hanem az állomások között, tehát megszökni sem tudsz, sőt! - utolsó pillanatban érvényesíteni sem (ezáltal az ellenőrnek bizonyítani sem... hogy bizony érvényes az a .....**** kártya), mert kikapcsolják a csippantó szerkenyűt. ....

Egy jó órás bolyongás után megtaláltuk végre a helyet (közben szidtam a rendszert, Lettországot, az átláthatatlan utakat, a térkép nélküli városrészeket, és mindent, ami szembejött....) , de mikor megtaláltuk, akkor meg megnyugodtam, mert végre megtaláltuk. Sajnos csak egy órát tudtunk ott lenni, de jó volt azért ez a kis idő is, találkoztam megint Ibrahimmal, meg sok mindenki mással is, Swenjával, Eikével, Patriciával is, végre :)) nagyon jó volt! Csak hamar mennünk kellett... :((

Szombaton a tengerparton voltunk - már a vonatnál összefutottunk Andreával és a barátaival. Az idővel mázlink volt, mert amilyen borús volt pénteken, annyira szép időnk volt szombaton. Jó, egy picit csepergett az eső, de nem volt vészes, hamar kitisztult. Egy bisztróban ebédeltünk, Anyáék megkóstolták a solankát, én meg a lazaclevest - valami isteni finom volt, de úgy láttam, Anyáéknak nem nagyon jött be a solanka. Persze, ízletes volt és finom, de nem az az igazi - nekem sem nagy kedvencem. A meleg céklaleves például ezerszer ízletesebb!

Vasárnap a húsvéti vásárokat szerettük volna körbenézegetni, de mivel leesett a hó és el is tévedtünk, csak fél órát töltöttünk a vásárban. Szóval az volt, hogy körbenéztünk először is a központban - ahol is vettünk nyírfalevet és egy darab házilag készített citromillatú szappant - aztán, gondoltam, elsétálunk a másik húsvéti vásárba, ami a bevásárlóközpontban van, de oda már nem sikerült odatalálnom. Igen, tudom, hogy már 8 hónapja itt élek, de tényleg annyira egyformák az utcák - nekem meg amúgy sincs jó térérzékem - szóval ehelyett megmutattam Anyuéknak a bobpályát. Dühös voltam magamra, és ha egyedül lettem volna, elmentem volna a másik bevásárlóközpontig - még ha órákig is kóborolok a városban, mire megtalálom az utat - de ők már nagyon fáztak, és amúgyis, ez volt az utolsó nap, amit együtt töltöttünk. Hazajöttünk a jó melegbe, és filmet néztünk inkább, meg pakoltunk.

Másnap 5-kor keltünk, hogy elérjük a hajnali vonatot, ugyanis Anyuéknak jó korán ment a gépük. Az egész napot Ollival töltöttem, közben összefutottam Martával és egy barátnőjével, meg később csatlakoztak Nacho és Ineta is. Jó kis nap volt!! (Annyira szeretem a pelmenit, hogy az már nem kifejezés....)

Amúgy jó volt Anyáékat látni, sok hazait kaptam, ők is sok élményt kaptak Lettországból - de az is jó volt, hogy tudtak itt aludni nálunk. Folyton együtt voltunk, elszoktam én már ettől, de mégis, teljesen üresnek és kihaltnak éreztem a lakást, miután hazajöttem, mert azért elég gyorsváltásban volt, hogy Uly, aztán sokan itt voltak megint, aztán Anyuék, és megint egyedül maradtam... de nem sokáig, mert a héten mindennap mentünk Vroniékkal valahova, vagy csináltunk valamit :)) 

Szerző: elzazi  2012.04.11. 21:16 Leave a comment

Trackback address for this post::

https://lettlat.blog.hu/api/trackback/id/tr304386774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

No feedback.
süti beállítások módosítása